Dag 11. Naar Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 11. Naar Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 11. Naar Bali.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

02 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Er staat voor vandaag weer een lange rit voor de boeg. We vetrekken om 06:30 uur om de boot te kunnen halen van 9 uur. Bij het instappen van de bus had ik het “Home sweet home” gevoel. Het voelt net of ik meer uren in de bus doorbreng de laatste dagen dat ik in een hotelkamer zit of de stad in ben. Het begint allemaal erg zwaar te worden.

Na 2 uren rijden zijn we keurig op tijd bij de boot en we kunnen dan ook gelijk doorrijden de boot op. Aan boord gaan we naar het bovendek. In het water liggen jongens de naar muntjes duiken als je deze in het water gooit. In heb er nog 4 die ik naar ze toe gooi. Ze duiken ze rap op. 1 uit de groep vouwt 2 vliegtuigjes en gooit deze naar de jongens. De zwommen er erg rap op af. De afvaart verliep soepel en we voer in een kalm tempo naar Bali. De overtocht duurde een uurtje. Het was een mooi gezicht Java te zien verdwijnen en Bali dichterbij zien te komen. Voor de kust van Bali hebben we een paar rondjes gedraaid. Blijkbaar mochten we nog niet afmeren. Na het afmeren liepen we de wal op. De bus moest nog door de douane of zo heen. We zijn gelijk een uur met de tijd aan gegaan. Het is nu weer 6 uren later dan bij jullie.

Via de prachtige toegangspoort rijden we Bali in. We stoppen even langs de weg om aapjes te fotograferen. Wat mijn hier in Indonesië (trouwens net als in Thailand) opvalt is dat men bij pech heel simpel een tak van een boom breekt en deze op de 1 of andere manier neerzet. Het zij in een stapel banden of vastmaakt aan de wagen die pech heeft om aan te geven dat ze pech hebben.

Rond 13:00 uur gaan we lunchen in een restaurant aan zee. Prachtige uitzicht over zee. Dan rijden we om 14:00 uur verder om nog een rit van 3 uren te maken naar het Fox kantoor op Bali. Daar nemen we afscheidt van Marcus en de chauffeur en de busboy. Ze krijgen alle 3 een enveloppe met inhoudt. We stappen over in een kleinere bus. Onze bagage gaat in een aparte bestelbus naar het hotel. Onder weg stelt Novita zich voor als onze host op Bali. Van haar krijgen we een stortvloed aan informatie over de excursies die we kunnen doen. Gelukkig staat ook alles op papier. Voordeel is wel dat het uurtje rijden snel voorbij is. Bij komen aan bij een prachtige cottage dorp hotel waar we gaan overnachten. Hier kunnen we eerst de excursies boeken. Het duurt maar en het duurt maar.

Ik trek het niet meer en vraag 1 van de groep voor mij de olifantentocht te boeken en ga naar mijn huisje. Het is een prachtige omgeving bij donker. Ik moet door een heel smal en laag deurtje naar binnen. De deur gaat op slot met hangslot. De kamer is eenvoudig meer wel sfeervol.De airco krijg ik niet aan de praat helaas. De badkamer is half buiten. Het douche gedeelte is buiten in een afgeschermde binnentuin. Schitterend. Ik dump me spullen en ga heerlijk in de buitenlucht douchen. Een vreemde maar erg mooie ervaring. Ik sta op platte kiezelstenen. Krijg gelijk een voetmassage. Ik knap zienderogen op van het douchen.

Om 19:00 uur verzamelen we bij het restaurant. Een deel van de groep gaat richting het centrum lopen om te eten en de rest (onder andere ikke) blijven in het restaurant. Ik bestel red snapper. Heerlijk weer. Daarna wandelen we richten het centrum. Een stevige wandeling. Onderweg even pinnen en wat drinken kopen. Bij een leuk winkeltje gaan we even wat sneupen. Erg mooie spulletjes maar ook erg duur. We lopen verder en als we vermoedelijk aan de rand van het centrum zijn, zijn we te moe om verder te gaan. We keren om en gaan terug naar het hotel. Daar lekker naar bed en slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10279

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: