Dag 12. Olifantentocht en heel veel rust. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 12. Olifantentocht en heel veel rust. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 12. Olifantentocht en heel veel rust.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

02 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Om 8 uur verzamelen we met zijn zevenen om naar de olifanten te gaan. Tussen 8 uur en 8:30 uur zou ons busje komen. En keurig om 8:15 uur is hij er. We rijden in 20 min door een prachtige omgeving naar de olifanten. Wij blijken de eerste groep te zijn bij het park. We hebben ongeveer een half uur het park voor ons zelf. We mogen rondlopen langs een afgebakende route langs de olifanten die verzorgt worden. Er staan 3 baby olifantjes.

Dan worden we geroepen op de rit van 35 min te gaan maken.Wij zijn de eerste groep van de dag die opstapt. Het opstappen gaat mij handig af. Mag ook wel na 4 eerdere tochten in Thailand. Grinzzz. De route gaat via een afgebakend pad door het park de bossen in. Een mooie en rustige tocht volgt. Heerlijk na die drukke dagen van reizen. Aan het einde gaan de olifanten drinken en daarna lopen ze het water in waar foto’s met de eigen camera gemaakt worden en door een fotograaf van het park. Daarna is het tijd om af te stappen en mogen we de olifanten voeren en op de foto met ze.

We bestellen de groepsfoto en een foto waar we zelf op staan. We hebben nog een 40 min voor de show begint en gaan even wat drinken in het restaurant. We kiezen allemaal voor een smoothy voor de verandering. Het is inmiddels een stuk drukker geworden. Om 11 uur begint de 15 min durende show. Over een balk lopen, basketbal, voetbal, rekenen en schilderen staan op het programma. Alles gebeurt erg rustig en zonder dwang. De olifanten zien er goed uit. Het park is schitterend.
Na de show gaan we de foto’s halen en dan lunchen. Het is de beste lunch die we tot nu toe gehad hebben. De rest van de lunchen zaten bij de reis inbegrepen en deze zat apart bij het olifanten pakket in. Dan gaan we terug naar het hotel waar we even voor 13:00 uur aankomen. Ik plof me spullen op het bankje en ga op bed liggen. Ik val bijna gelijk in slaap…….. Ik wordt zo’n 2,5 uur later wakker en ik voel me eens stuk beter. De hoofdpijn is wat gezakt. Dan ga ik wat foto’s maken van me huisje en de omgeving. Even bij een paar reisgenoten langs die bij het zwembad liggen. Het zwembad zie ik vanuit mijn kamer en terrasje.

Dan ga ik maar eens achterstallige reisverslagen typen. Ik moest dag 8 / 10 / 11 & vandaag nog schrijven. Schrijven in een rijdende bus is geen succes. Al heb ik wel een hele partij foto’s uitgezocht tijdens 1 van de lange ritten. Alle mislukte foto’s er tussen uitgehaald.

Tis nu bijna 18:00 uur. Even relaxen nog en dan om 19:30 uur verzamelen voor het diner. Geloof dat we naar een sparerib restaurant gaan.


  • 02 Oktober 2011 - 20:29

    Wendy :

    Olifanten zijn geweldig.
    Vriendelijke reuzen (ja ze zijn echt erg groot) die verbazingwekkend voorzichtig een banaan of stuk suikerriet van je aan kunnen pakken. Daarna blijven ze wel continu bedelen om meer.
    Heb je nog op de nek van de olifant gezeten of alleen in het bakje op de rug?

  • 03 Oktober 2011 - 07:35

    Gees:

    de olifant is mijn lievelingsdier!
    doe mij maar zo'n babyolifantje .... daar heb ik nog wel ruimte voor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10288

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: