Dag 15. Dagje shoppen in Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 15. Dagje shoppen in Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 15. Dagje shoppen in Kuta

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

05 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Het etentje van gisteravond was erg geslaagd. We waren met zijn zevenen op pad. Langs het strand vonden we een leuk restaurantje. Het ging er allemaal wat rommelig aan toe. De carpatio bleek op te zijn. Mijn pasta Carbonata kwam pas toen ik er nogmaals om vroeg. Terwijl de rest van de groep bijna klaar met eten was. Het was overigens wel erg lekker. Bij het eten had ik een lekker cocktail. Mijn eerste deze in vakantie. Hij was erg lekker.

Na het eten zijn we gaan wandelen. We liepen via een sluitende shoppingmall naar de drukke winkelstraat. Deze weg had ik in de middag al gelopen. Nu gingen we rechtsaf waar ik in de middag links af ging. Toen kwamen we uiteindelijk wel bij het Hardrock Café terecht. We waren opzoek naar Ground zero. De plek waar in 2002 de aanslag plaats vond op een hotel. Dat bleek uit eindelijk iets verder weg te zijn dan gedacht. Ik ga morgen bij de receptie wel even een plattegrond van de stad vragen en opzoek naar dat hotel en het herdenkingsmonument.

Vandaag weer een rustig dagje gehad. Samen met een vrouw uit de groep hebben we de shuttlebus van 10:10 uur naar het centrum genomen. Samen zijn we de Discovery Shoppingmall ingedoken. Eerst zijn we ieder 45 minuten op eigen gelegenheid er doorheen gelopen. Om 11 uur hadden we weer afgesproken en zijn we bij Starbucks koffie en thee gaan drinken. Daarna hebben we tot ongeveer 13:00 uur geshopt in 1 winkel vol met mooie kleding en souvenirs. Toe zijn we langs het strand weer terug naar het hotel gelopen. Daar hebben we gelunchend.

Terug op mijn kamer kwamen de muren op mij af en ben ik weer de stad ingegaan voor een wandeling en souvenirs. Heerlijk even alleen rondlopen door het winkelhart van Kuta. Terug in het hotel nog even lekker ontspannen op me kamer en me opgefrist voor het diner.

Om 19:00 uur zijn we met een groep van 13 personen de stad ingegaan. We zijn gaan eten bij een traditionele Balinees restaurant. Ik heb er eendensoep besteld. Die was redelijk pittig. Daarnaast was het een flinke kom met soep. Voor mijn gevoel zat er wel voor 3 personen soep in. En dat voor een aperitiefje. Als hoofdgerecht had ik saté besteld. Ik kreeg 8 stokjes op een bakje met gloeiend houtskool. Er zat kip, rund, vis en nog iets bij. Het smaakte goed.

Na het diner weer terug naar het hotel. Daar nog even wat op de kamer gerommeld en ge-internet en tv gekeken.

  • 05 Oktober 2011 - 02:51

    Gees:

    heb je je een nieuwe outfit gekocht ?
    er was genoeg leuks zo te lezen!
    ik wordt nu toch steeds nieuwsgieriger naar de foto's !
    en ik wens je alvast een veilige terugreis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10285

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: