Dag 14. Relaxen...... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 14. Relaxen...... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 14. Relaxen......

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

03 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Vandaag staat in het teken van niets doen. Oké, het werd toch wel een Active dag. Voor een vrouw uit de groep had ik, gisteravond, even haar foto’s op de HD gezet zodat zij weer een leeg kaartje had voor haar camera. Zij werden om 07:45 uur opgehaald vanochtend om achter de dolfijnen aan te gaan in een speedboot. Ik heb het kaartje keurig op tijd afgeleverd. Moest er zelf wel vroeg voor opstaan.

Ach ja, zo ben ik nou eenmaal. Daarna een enveloppe met geld van ander groepslid in ontvangst genomen om haar paar excursies, die ze geboekt had, te betalen. Daarna het dolfijnen groepje uitgezwaaid en kon ik zelf gaan ontbijten. Even lekker rustig alleen zitten. Om 9 uur kwam Novita, onze hostess, in het hotel om betalingen in ontvangst te nemen en laatste boekingen te regelen. Nadat zo’n beetje iedereen klaar was heb ik mijn zaakjes nog geregeld. Ik moest de olifantentoer van zaterdag nog betalen en heb mezelf getrakteerd op een bezoek aan een Spa. Bij Anika Spa. Een Zeewier treatment. Ik had de keuze wanneer ik maar wilde en heb voor 11 uur geboekt. Omdat ik nog tijd over had ben nog even bij een groepje het zwembad ingedoken. Daarna even opfrissen en in de lobby wachten de op de shuttlebus van Anika die mij zou ophalen. Deze kwam met wat vertragen voorrijden. Ik werd in ongeveer 10 minuten naar de Spa gereden. Via steeds smaller wordende straatjes kwamen we bij de Spa aan. Als ik terug had moeten lopen, zou ik absoluut geen idee hebben welke kant ik op had moeten lopen. Binnen werd ik vriendelijk ontvangen bij de receptie.

Die belde naar achteren en er kwam een masseuse mij ophalen. Een leuk uitziende meid van 22 jaar. Dat vertelde ze mij tijdens de massage. Eerst werden mijn voeten gewassen in een warm bloementjes bad. Daarna mocht ik mij omkleden in een erg mooie massagekamertje. Ik kreeg een papieren onderbroek die ik aan moest trekken. Toen ik klaar was kwam de masseuse weer binnen en mocht ik op de tafel gaan liggen. Een heerlijke totale massage volgde. Daarna werd mijn gezicht gemasseerd. Na de massage volgde de zeewier bodyscrub. Voordat zij aan de achterkant begon kreeg ik een kopje heerlijke warme gember thee. Het zeewier moest een tijdje intrekken waarna ze het er weer afmasseerde. Daarna was het warme bloemenbad aan de beurt. Het was een beetje onduidelijk voor mij of ik er nu 15 min in moest blijven zitten of in totaal nog 15 min tijd had. Na ongeveer 10 min ben ik me maar gaan douchen en weer aankleden.

Buiten zat ze al te wachten met nog een kopje gember thee. Terwijl ik de thee opdronk schepte zij de bloemblaadjes weer uit het bad. Ik heb haar een behoorlijk flinke fooi gegeven. Ik denk ongeveer beetje een half weekloon voor haar. Ze verdient maar $ 100,00 per maand. Daarna werd ik weer terug gebracht naar het hotel.

Omdat ik later dan gedacht terug was, was de het dolfijnengroepje al terug en weer op pad gegaan. Ik ben even naar mijn kamer gegaan om me opfrissen en besloot toen om maar naar het centrum te lopen. Het centrum van Ubud heb ik niet gezien bij dag en avond. Dus het centrum van Kota wil ik wel een keer zien. Het is ongeveer een 10 min lopen vanaf het hotel. Een lekker wandeling. Onderweg even een flesje ijsthee gehaald in een supermarktje voor 5000 Ruphia. Via drukke toeristische straatjes vol met Australiërs en uit andere delen van de wereld toeristen. Ik wist niet dat ik een fanclub had hier in Kota. Overal word ik vriendelijk begroet en krijg aanbiedingen transport, taxi´s, brommers enzovoort, maatpakken en massages. Der lopen ook Time share gasten rond. Ik wimpel alles vriendelijk doch direct af.

Beetje ronddwalend verdwaal ik een beetje en loop op een gegeven moment alleen maar tussen de lokale bevolking. Ik heb geen idee hoeveel km ik gelopen heb. Op een gegeven moment kwam ik weer wat bekends tegen. Ik ben de route, die we met de bus gereden hadden, gaan volgen. Toen kwam ik weer op het pleintje vlakbij het hotel terecht. Ben toen naar het hotel gelopen. Bij het hotel had ik nog geen zin om naar me kamer te gaan of bij het zwembad te gaan liggen. Toen ben ik maar naar het strand gelopen. Langs het strand via een mooie verhard pad lekker wandelen met de zon op me kop en een frisse wind door mijn haren. Na 20 min lopen vond ik het wel genoeg en ben omgedraaid en weer terug gelopen. Onderweg weer alle vriendelijk verkopers afwimpelend. Terug naar het hotel lopend kom ik 2 van de groep tegen. Zij hadden de dolfijnenjacht gedaan. De dolfijnenjacht was erg mooi geweest. Maar ze waren ook erg moeilijk te fotograferen. Ik heb even met ze gebabbeld. Daarna zijn zij doorgelopen naar het strand en ik naar mijn hotelkamer.

Om 19:00 uur is er afgesproken om in de lobby te verzamelen met een kleiner groepje dan gisteravond. De rest komt pas na 20:00 uur terug.

Voor dinsdag heb ik nog niets concreets gepland. Waarschijnlijk weer het centrum in om nog wat souvenirs te kopen. Ik heb een grote hal gezien met allemaal souvenirs uit heel Indonesië. Even de laatste Roepia’s opmaken.
Volgend bericht komt hopelijk vanaf Kuala Lumpur Airport. Foto’s hoop ik vandaag of morgen te plaatsen. Heb hier wel een redelijk stabiele en snelle verbinding.

@ Kater: Het is hier echt levensgevaarlijk om te rijden. De hoofdwegen zijn hier erg smal. Een bus en vrachtwagen is echt centimeter werk.

@ Wendy: Heb deze keer alleen in het bakje gezeten. De mogelijk om in de nek te zitten was hier niet. Der zijn wel erg mooie foto’s gemaakt. Ik hoop ze te kunnen plaatsen vandaag of morgen.

@ Gees: Mijn koffer is al erg vol met van alles en nog wat. Heel misschien dat ik nog een hoekje vindt.

  • 03 Oktober 2011 - 09:50

    Kater:

    grinnn en dat links rijden is toch niet voor bussen?

  • 04 Oktober 2011 - 07:31

    Pa:

    Neem even je rust en geniet van de laatste dagen.
    Het is vandaag dierendag en de zomerse week hier is voorbij.
    Maar leuke verslagen van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 10290

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: