Dag 13. Laatste bus en excusiedag. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 13. Laatste bus en excusiedag. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 13. Laatste bus en excusiedag.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

02 Oktober 2011 | Indonesië, Kuta

Vandaag is het onze laatste excursie dag en onze transver naar ons eind hotel. We vetrekken om 8:30 uur. Als eerste bezoeken we de Baron dans. Een dans over een mytische wezen dat op geen enkel dier of mens. We mogen achter de schermen kijken waar de spelers zich gereed maken voor de voorstelling. Daarna zoeken we onze plaatsen op. De voorstelling is leuk en met mooie scene’s. Dankzij het uitgereikte papier kon ik het verhaal goed volgen. Na de voorstelling gingen we met de bus naar een houtsnij atelier. Hier krijgen we tekst en uitleg over de houtsoorten en wat er allemaal gemaakt wordt. Het meeste is voor de export. Ik kom een leuk olifantje en een leuk beeldje van een vrouw tegen die ik koop. Deze worden goed ingepakt voor de terugreis.

Dan bezoeken we de Tampak spring. Of te wel de Heilige bron. Een prachtige tempelcomplex waar de mensen zich kunnen baden en zich onder een rij van waterstralen wassen en bidden. Deze bron is ook bekend van de Tv. Onder andere Erica Terpstra is er geweest.
Hierna stond de lunch op het programma. De lunch werd op rietenmanden geserveerd met op de bodem bananenbladeren. Het eten was matig.

Onze allerlaatste inclusief excursie bracht ons bij een zilverwerkfabriek. Een veel grotere dan we op Java bezocht hebben. Hier wordt veel gemaakt voor de export. In de bijbehorende winkel was weer erg veel moois te vinden en het meeste weer lekker onbetaalbaar.

Rond 17:30 uur kwamen we aan in het hotel. Toen we sleutel hadden gekregen ging iedereen snel naar de kamer. We moesten zelf onze koffer naar de kamer slepen. Pfff wat een service. Internet is hier ook niet gratis.

Na het opfrissen weer verzamelen voor het diner om 19:30 uur. We lopen naar de zee om een restaurant te zoeken. Na veel gedoe belanden we bij een restaurant met live muziek en zitten we aan tafels aan het strand. Het was een gezellige diner met een aantal ingediende verzoeknummers bij de band. Terug verdwaalde we. We waren de afslag in het half donker voorbij gelopen. Toen we het juiste pad gevonden hadden waren we snel op de kamers.

Even verslag typen en weer uploaden en dan slapen.

• 03 Oktober 2011 - 09:13

Kater:

vakantie vieren is hard werken :-)
    Syts denk aan je rust he?

Ik zie je hopelijk gauw weer...
    Dank je wel voor het delen van je ervaringen.

En... ik denk dat ik maar eens ga solliciteren daar als buschauffeur; werk zat!