Dag 6 Fietsen & Jungle bezoek. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 6 Fietsen & Jungle bezoek. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 6 Fietsen & Jungle bezoek.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

26 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

Vandaag staat er een fietsprogramma op het programma. We lopen naar de fietsverhuurder. Gelukkig krijgen we niet de erg lage 2 / 3 / 4 tendemfietsen. Die zijn zo laag dat ik vreesde voor mijn knieen. Ik krijg een goede mountianbike. Via de stad en langs het strand rijden we naar een groot veld waar garnaaltjes gedroogd worden voor de trassie. Het reukt weer zoals Ome Koen destijds thuis de Indonesische reisttafel klaarmaakte.

Het volgende wat we bezoeken is een lokaalmarktje. We parkeren de fietsen (een slot is niet nodig met alle bewaking erom heen). Dan lopen we via smalle straatjes langs de uitgestalde waren. Veel groentes en fruit. Dan worden de paadjes smaller en lopen we de vismarkt op. Hier ligt een ruim assortiment aan vis klaar op stenen tafels. Van enige koeling is geen enkele koeling is geen sprake. En dat terwijl de temperatuur al flink oploopt. En stinken dat het doet...... Niet echt een plek om ff een visje te gaan kopen. Als we onze weg vervolgen komen we in een kokospalmplantage.

Deze plantage en het dorp zelf zijn met de tsunami van 2008 grotendeels weggespoelt. Dit is nu de tweede plek die ik bezoek die door een tsunami getroffen is. In 2008 was ik al op Kho Phi Phi in een hotel dat in 2006 weggespoeld was. Het blijft een vreemd gevoel. Via kleine dorpjes, waar kinderen en volwassenen ons vrolijk toe zwaaien en vrolijk uitlachen. Via de strandweg rijden we weer naar de fietsverhuur. Daar leveren we de fietsen in en gaan nog even wat drinken. We hebben een uurtje de tijd om ons even op frissen voor we gaan lunchen. We eten deze keer in het visrestaurant waar wij gisteravond al gegeten hadden. De acht viseters kregen heerlijke vis en de andere kregen kip.

De rest van de dag hebben we geen programma met de hele groep. Met een klein groepje liepen we terug naar het hotel. Daar even heel snel naar de WC rennen......... Daarna zijn we naar het strand gelopen. Het zand is er zwart en is bloedheet om in te lopen. We lopen naar de waterkant waar een aantal de zee ingaan om te zwemmen. Ik ga pootje baden. Tis mij iets te koud. wij hadden het al snel bekeken daar en zijn naar het zwembad bij het hotel gegaan. daar was tenminste nog schaduw.
Om 15:30 uur verzamelden we ons bij de receptie. Met zijn zessen zijn we nog een jungle wandeling gaan maken in het woud dichtbij. Direct aan het begin van het park stonden herten. Die liepen daar gewoon los en je kon ze tot 2 meter benaderen voor ze wegrenden. Onderweg kwamen we zwarte apen tegen en in een tunnelgrot lag een groot stekelvarken. verder kwamen we alleen nog wat makaken tegen en wat kleine beestjes. Via de niet gebaande routes liepen we door het park. Onderweg heb ik nog even in een lian gehangen. Op het strand hebben we gewacht op de zonsondergang. Ik kocht nog even een blikje cola en toen ik naar het strand terug liep kon ik nog net twee foto's schieten voor de zon weg was. Daarna ben ik alleen terug gelopen naar het hotel. Ik had een massage besteld om 18:00 uur. Twee dames stonden mij al op te wachten. Het was een heerlijke massage maar ik heb de "banana massage" afgeslagen.......

Daarna nog met de groep uit eten geweest en daarna terug naar het hotel.

  • 26 September 2011 - 17:55

    Gees:

    zozo! je maakt wat mee daar he!
    maar waarom heb je die banana massage nou afgeslagen dan ???
    stonden de dames je niet aan ?? of wat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 10288

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: