Dag 5 Treinreis & The green Canyon. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 5 Treinreis & The green Canyon. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 5 Treinreis & The green Canyon.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

26 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

Het vroeg gewekt worden om 6 uur begint te wen nen. Na het ontbijt de luxe kleine taxi busjes in. Onze koffers hadden we gisteravond al meegegeven met de bus. Die is nog vroeger in de ochtend vertrokken om ons op tijd te kunnen op pikken. Bij station Bandung staat een oude stoomlocomotief. Na hier foto’s van gemaakt te hebben even wat lekker gehaald in een supermarktje voor onderweg. Nadat de trein uit gerangeerd was konden we instappen. We zaten in een eenvoudige wagon. De ramen waren helaas getint en erg smerig. Beetje balen inverband met het foto’s maken. We vertrokken keurig optijd. Langzang maar zeker kwam de trein op snelheid. Langs het spoor was het beeld steeds afwisselend. Van mooie huizen tot krotten en alles daar tussenin. En dat weer afgewisseld met rijstvelden en andere landbouwgewassen. Dan reden we tussen hoge wallen door om verast te worden door enorm mooie vergezichten.

Ondertussen kregen we lekkere capacino aangeboden. Na ongeveer een uur en een kwartier rijden kwamen we langs 3 hele mooie vergezichten. Omdat ik door de ramen heen alleen foto’s krijg met een blauwe waas ben ik met een aantal anderen in de deuropening van het balkon gaan staan. Het zicht was vele malen mooier en het was er koeler. Vele leuke vergezicht foto’s en foto’s van mezelf erop en van groepleden gemaakt. Volgens het reisschema dat we gekregen hadden moesten we vanalles zien onderweg. De oude locomotievenloods heb ik helaas gemist. De natte rijstvelden wel gezien en de verkoper met snoep die hun kinderen in de trein zette ook. Een vrouw uit de groep had balloonen meegenomen en deelde die aan de kinderen uit die er blij meewaren. Op station Cipeundeuy stopten we om de nachttrein uit Surabaya te laten passeren. Na dit station verlieten we de bergen en kwamen we steeds meer en meer op vlak terrein. De trein pikte steeds meer snelheid op. In de deur opening staan werd nu een beetje te link. Op station Banjar ook weer helaas de oude loccomotieven gemist.

Om 11 uur kregen we onze lunch. Een eenvoudige rijstmaaltijd: Nasi goreng met wat groente. Het smaakte allemaal goed. Na een stuk van ongeveer van een uur waren we bijna bij ons eindstation. Op station Banjar stappen wij uit en de trein ging verder naar Yogakarta. Na een sanitere stop gingen we bus in en reden we richting de Green Canyon. Een rit van ongeveer 2 uren door allemaal kleine dorpjes en tussen de velden door. Berg op en weer af. Ook nu weer prachtige vergezichten. De wegen zijn er smal en bij tijden erg hobbelig.

Bij de Green Canyon stapten we in kanoe’s met drijvers aan weerszijden. We varen rustig de rivier stroom opwaarts. Onder weg zien we een leguaan en wat vogels. Verder allemaal prachtige vergezichten over de rivier tussen de bomen en bergwanden door. Aan het einde van de rivier konden we op een rots klimmen wat al een avontuur op zich was. De rots was 1,5 meter hoog en je moest je aan de rotsen vastklampen om boven te komen. Een deel van de reisgenoten bij mij aanboord bleven zitten. Zij zagen de klauter partij niet zitten. Boven op de rots had je uitzicht op een smalle kloof waar vanaf de zijkanten water naar beneden stroomde. De waterval was niet zichtbaar. Zes van onse groep zijn naar de waterval gezwomen. Ik heb van de rots foto’s gemaakt. Toen iedereen weer terug was van het zwemmen voeren we weer terug de rivier af. Weer hele mooie vergezichten. Bij het eindpunt gingen we nog wat drinken en ik heb daar een kokosnoot besteld. Die was een beetje lauw maar wel lekker.

Rond 17:00 uur waren we in ons hotel. Het was een erg eenvoudig hotel voor 2 nachten. Ik heb een kamer met uitzicht op zee. De zonsopkomst kant.
Na me opgefrist te hebben gingen we met 8 personen naar een visrestaurant. Daar konde we uitkiezen wat voor vis we wilden eten. Je betaalde het gewicht van het door jouw gekozen. De keuze bestond uit Inktvis, garnalen, kreeften of een vis soort. Ik had voor garnalen gekozen. Die kreeg ik keurig gegrild op 2 satéstokken op me bord. Samen met witte rijst en spinazie. We hebben een hoop lol gehad. We hebben alles met de handen opgegeten. Toen we klaar waren leek de tafel wel een slachtveld. Ongelovelijk wat een puinhoop. De Indo’s kwamen verbaasd kijken wat wij uitspookten. Wij waren de atractie voor de verandering. Voor zo’n 14.500 rhupia’s heb ik heerlijk gegeten. Na het eten zijn we terug naar het hotel gelopen en hebben we onze kamers opgezocht. De hotelbar was al dicht.

Groetjes,
Sytse

• 30 September 2011 - 22:07

Wendy :

Zo te horen was het weer een feest van geuren.
    En zelfs een stinkende vismarkt heeft zo z'n charme.