Dag 4 Vulkaan & heet water. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 4 Vulkaan & heet water. - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 4 Vulkaan & heet water.

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

26 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

>>>>>>>>>>>Even een woordje vooraf: Wij hebben van de aanslag op de christelijke kerk gehoord. we weten dat er 1 dode en 20 gewonden zijn gevallen. Wij waren op dat moment een heel eind uit de buurt. Momenteel zitten wij zo'n 75 km van Solo af. Wij merken er hier niets van. Het is dat een vrouw uit de groep een SMS uit Nederland kreeg dat we ervan hoorden. Jullie waren eerder op de hoogte dan wij.<<<<<<<<<<<<<<<


De wekservice belde keuring op tijd. 6 uur ging de telefoon. Opstaan en de ochtend rituelen plegen en foto’s gemaakt van het uitzicht vanuit mijn kamer. Toen ik op het balkon stond kwam Markus onze gids ook naar buiten. Ik heb hem gelijk gefeliciteerd met zijn verjaardag.Hij vroeg of ik hem en zijn 2 neefjes, die bij hem waren, op de foto wilde zetten. Hierna naar de ontbijtzaal. Daar was het al lekker druk met die verveelende groep die ons volgt. Het ontbijt was goed en uitgebreidt. Stukken beter dan het buffet van gisteravond. Voordat Markus bij de bus hebben een paar uit de groep zijn zitplaats versierd met balloonen.

Om 07:30 vertrokken we naar de fruitmarkt. Hier krijgen we tekst en uitleg over de vele soorten fruit en groenten. We mochten verschillende soorten fruit proeven. Na een postzegel kopen stop reden we naar de vulkaan. (naam volgt nog want mijn reisschema ligt in de koffer die nu al in de bus ligt ivm het programma van morgen.) Na een rit van zo’n ander half uur reden het parkeerterrein op voor de bussen. Daar stapten we over in kleine 12 persoonsbusjes die ons naar 1830 m hoogte brachten. Via een enorm slingerend pad met steile stukken reden in 1 versnelling naar boven. Bij het uitstappen sloeg de zwaveldampen je gelijk op de neus en keel. Na een korte fotoshoot mochten we op eigen gelegenheid verder lopen langs de vulkaan. Hij stootte enorm veel zwaveldampen uit. Ik kreeg een vrij opdringerig verkopertje achter mij aan die de hele weg tekst en uitleg gaf over de vulkaan en de geschiedenis.Hier en daar zijn we gestop om foto’s te maken en weer op adem te komen. Na ongeveer een half uur lopen waren we ver genoeg en keerden we om om terug te lopen naar de bus. Op de terug weg kwan het mannetje met 2 stenen olifantjes aanzetten. Na onderhandeling heb ik beide gekocht. 1 voor mijzelf en 1 voor een vrouw uit de groep. Ik heb zelf de blauwe gehouden en de witte kreeg de andere. Vervolgens gingen we weer in de busjes en reden we de steile weg weer naar benenden. Daar stapten we weer in de grote bus om op weg te gaan naar de warm waterbronnen. In de bus kregen we een flesje cola van Markus die tracteerde. Erg leuk van hem.

Na 45 minuten rijden kwamen we bij de warm waterbaden aan. Omkleden en het warme water in. Heerlijk dat warme water. Der was ook een warm “watervalletje” die erg heet was. Het water spatte alle kanten op en zo ook op mijn lippn. Brr wat is dat vies dat zwavel water. Jammer van dat spatten anders had ik er wel een uurtje willen zitten. Na een 20 minuten had ik het wel bekeken. Warmte is leuk en lekker maar lang in het water dobberen? Dat is niets voor mij. Ik ben geen vis. Na het omkleden kregen we daar ook onze lunch. Een eenvoudige maar lekkere lunch.

Daarna de bus de in en op weg naar de Angklung muziekschool. Na 3 uur en 20 minuten rijden kwamen we net op tijd aan. Wij waren laat maar de meeste bussen moesten nog komen. Het verkeer in de stad was een puinhoop. De show met de kinderen was erg leuk. Ik had in eerste instantie niet meegewild. Het idee dat het publiek ook mee mocht doen stond mij wat tegen. Ik kreeg al visioenen van hoofd, knie en teen liedjes……. Brrrrr…… De show was leuk afwisselend. En het publiek mocht ook mee doen. Er werden Abgklung indstrumenten uit gedeeld aan het volledige publiek. Ik ben toen foto’s zitten maken van een paar groepsleden en kinderen die bij hun gingen zitten. Ik heb toch even meegedaan. Na de show gingen we de bus weer in om naar het hotel te gaan.

We wilden bij de Thai gaan eten maar die was gesloten ivm een congres. Na lang wikken en wegen en gezoek hebben we gegeten in het hotel. Alla Card dit keer. Dit was uiteindelijk goedkoper en beter verzorgt. Voor de verandering had ik een Bintnag biertje besteld. Ach voor keer wel eens leuk maar om nou te zeggen YESS….. Na het eten en mijn dagelijkse dingen op orde brengen en dan naar bed.

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is erg leuk in den vreemde jullie berichtjes te lezen.

Tot laters allemaal,
Sytse

  • 30 September 2011 - 22:04

    Wendy :

    Nog bedankt voor je sms over die aanslag.
    Ik was nog in Zwolle en had nog helemaal niet meegekregen.
    Maar gelukkig was je niet in de buurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 10282

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: