Dag 3 Op naar Bandung - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 3 Op naar Bandung - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 3 Op naar Bandung

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

22 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

Omdat we gisteren de stadstoer al hebben gehad konden we vandaag uitslapen. De wekservice wekte mij keurig om 7 uur. De koffer heb ik voor 08:30 uur op de gang gezet. Na het ontbijt vertrokken we om 8:30 uur richting de Bogor tuinen. Na zo’n 1,5 uur rijden komen we aan bij de tuinen. Buiten de bus staan de souvenierverkopers ons al op te wachten. Waaiers, Wajangpoppen en handgemaakte kaarten (zelfs kerstkaarten!) worden ons aangeboden. In het park krijgen we een gids mee die ons in een uurtje zal gaan rondleiden. Er staan prachtige bomen en struiken vanuit de hele wereld bijeengebracht. We lopen langs onder andere koffiebomen, cacaobomen, grote palmen enzovoort. Na de rondleiding kunnen we wat te drinken kopen voor we weer op pad gaan.
Onderweg naar de lunch krijgen we van Marcus de gids een klein welkoms kadootje. Een amandelnoot met mijn naam erop. Een erg leuk sleutelhangertje. Onderweg stoppen we nog voor een Japanse fotoshoot van theeplantages. Het zicht is niet zo mooi ivm de rook van de kalksteenovens die daar in de omgeving staan. Voor we de tolweg oprijden zie ik een Ambulance stoppen bij het loket en hij betaald ook gewoon tol. Je zal er maar inliggen en elke minuut telt.
Om ongeveer 13:30 uur arriveren we bij de lunch. Een leuke sfeer vol restaurant waar 3 bussen binnen 10 minuten hun passagiers afzetten. De lunch was goed en de vuurshow spektaktulair. Alleen was die niet gepland. Bij 1 van de buffetjes, ieder reisgezelschap had een eigen buffetje, vloeg de boel in de brand. Niemand raakte in paniek en rende weg. Iedereen bleef zitten en toekijken hoe het personeel het met een brandblusser bluste. Sensationeel!! We hoefden bij het afrekenen geen fooi te betalen. Normaal rekenen ze de fooi er automatisch bij op de rekening. En we kregen en klein afscheidskadootje van de eigenaar van het restaurant. Hij heeft velemalen zijn excusus aangeboden voor het brandje.
Na deze zeer spannende lunch gingen we op weg naar het hotel. Dat had een 2,5 uur moeten duren. Alleen liepen we enorm veel vertraging op onderweg door files en lang de berg oprijdende zware kiepauto’s. Ruim een uur later dan gepland kwamen we aan bij het hotel. Hier kregen we weer een welkoms drankje en na het betalen van de fooienpot en het reserveren van de extra excusies krijg ik mijn keycard om naar mijn kamer te kunnen gaan. Even douchen en dan naar beneden voor het diner. Door wat onduidelijke afspraken gaat een deel in de stad eten en een deel (waaronder ik) in het hotel. Gezellig met 3 busladingen toeristen aan een buffet eten. Leuk om te zien dat het personeel zijn uiterste best doet iedereen eten te geven. Wij worden via de achterkant van het buffet geleidt en hebben eerder eten dan de mensen die lang in de rij staan. Daar was een meneer niet heel erg blij mee Grinzzzzzzzz

Na het eten en het nazitten naar de receptie om naar de internet mogelijkheden te vragen. Ik krijg een code en een inlognaam mee en kan vanaf mijn kamer deze verslagen uploaden.
Foto´s probeer ik morgen te doen. Ben allang blij dat de verslagen er staan. In de bus in mijn kladblok notities maken wat waar en hoelaat enzo en steekwoorden en dan op de minilaptop van Wendy het verslag uittypen in Word en dan knip en plakken in waarbenjij.nu


Tot laters allemaal,
Sytse

  • 22 September 2011 - 17:08

    Kater:

    grinnn apart..zelfs in Indonesie trek je vuurshows aan...:-)
    Leuk je verslagen te lezen....
    Be safe!
    Tot gauw weer :-)

  • 22 September 2011 - 21:50

    Inge:

    denk je dat je eindelijk van de bbq af bent...

  • 25 September 2011 - 07:57

    Henk&Carin:

    Ha die Sytse,zo te lezen vermaak jij je wel.BBQtje,lekker eten,leuke tripjes enz.
    Hoe is de groep?Jij begrijpt de vraag wel!!!!!
    Hoop dat je nog een leuke reis hebt.

  • 25 September 2011 - 07:57

    Henk&Carin:

    Ha die Sytse,zo te lezen vermaak jij je wel.BBQtje,lekker eten,leuke tripjes enz.
    Hoe is de groep?Jij begrijpt de vraag wel!!!!!
    Hoop dat je nog een leuke reis hebt.

  • 26 September 2011 - 12:29

    Mam:

    sms ontvangen weet niet hoe ik het moet doen. maar bom was in een kerk in Solo midden Java er was een dode en twintig gewonden meer weet ik niet groetjes mam en pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10283

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: