Dag 2 Aankomst op Java - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 2 Aankomst op Java - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 2 Aankomst op Java

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

22 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

Rond 8 uur gaan we weer naar onze vertrekhal en kunnen we gelijk doorlopen. Het is een korte vlucht van een uurtje. En we krijgen ook hier een warme maaltijd rijst met kleine garnaaltjes.We landen op het zelfde tijdstip dat we vetrokken zijn. We zijn weer een uur terug in de tijd gegaan en het tijdverschil met Nederland is nu 5 uren later. Via het interessante douane circus zijn we redelijk vlot op Java. De gids was vlot gevonden en toen de groep uitgepind was gingen we de bus in. De gids stelde zich voor als Marcus. En we gingen gelijk de voor morgen geplande stadstour maken omdat we pas om 14:00 uur in het hotel terecht konden. Via de tolwegen raken we redelijk vlot bij de oude haven Jakarta. Hier mogen we de bus uit voor een fotorondje. Het zijn erg mooie schepen en het ontzettend zonde dat de omgeving zo enorm verwaarloost is en smerig. Na een korte rit komen we bij het National museum aan. Hier lopen we over het plein omringt door kinderen op tandems. We steken het plein over om bij Café Batavia wat te gaan drinken. Wij hadden sinds we geland waren geen drinken meer gehad. Ik klaag nog wel eens dat we voor een flesje cola 3,50 euro moeten betalen in de kroegjes in Amsterdam. Nou hier kunnen ze der ook wat van 3,00 euro voor de cola en dan nog eens 0,60 aan belasting en fooi die zij hier automatisch voor je mee berekenen. Of te wel 3,60 euro voor een flesje cola.

Hierna bezoeken we het nationale monument voor de eerste President van Indonesië. Met vlakbij het Presidentiële paleis. Als volleerde Japans toeristen schieten we onze foto’s en stappen weer de bus in.
In het hotel krijgen we een welkoms drankje en de sleutel van de kamer. Op de kamer ga ik even lekker douchen en omkleden. Verder reorganiseer ik de koffer en mijn rugzak. Daarna ga ik naar buiten en bezoek een enorm grote shoppingmall. Helaas geen supermarktje gevonden voor wat lekkere hapjes en drankjes. (later bleek er wel 1 te zin alleen net in een hoek (kelder) waar ik niet geweest was maar toen was ie al dicht helaas). Terug in het hotel bij het zwembad gekeken of er ook mensen waren uit mijn groep. Iedereen was inmiddels ook al naar hun kamers gegaan om zich op te frissen.

Ik ga ook naar mijn kamer en ga de foto’s op de mini laptop zetten. De eerste 60 foto’s zijn gemaakt. Hierna nog een stuk schrijven aan het verslag in Word. Inmiddels vallen de luikjes bijna dicht en ga ik ff rustig liggen. Een uur later schrik ik wakker en met het uitrekken schiet er kramp in mijn rechter kuit. Pffff niet leuk als je merkt dat je ook nog eens snel naar beneden moet voor het welkoms diner. Ik krijg de kramp gelukkig snel uit mijn kuit en ga naar beneden. Nog een beetje dizzy van de kramp.
Het welkoms diner bestaat uit een Japanse wok maaltijd die midden in de groep voor onze neus bereidt wordt. We krijgen heerlijke groentes, vlees, King Prawns en een erg lekker soep. Ik knapte er zienderogen van op. Na het diner ging ik met een groepje terug naar de shoppingmall omdat er een paar nog moesten pinnen. Hierna nog wat rondslenteren en dan de al gesloten supermarkt vinden. Het is hier blijkbaar heel normaal dat als de Mall om 21:30 uur sluit de winkels al vanaf 21:00 uur sluiten.

Terug op mijn kamer het verslag afgemaakt voor de eerste 2 dagen. Nu nog even Tv kijken en ze hebben hier ook National Geographic .

Tot laters,
Sytse

  • 22 September 2011 - 16:29

    Dionne:

    yeahhhh heerlijk om te lezen dat alles goed verlopen is Sytse
    lekker onder het genot van een beker koffie
    kijk al weer uit naar je volgende verslag

    liefs dionne

  • 22 September 2011 - 17:45

    Gees:

    als japanse toerist moet je toch je naam in 't japans weten!
    nou dat is dit : Arifuchiariku
    groetjes van Jikukuari

  • 22 September 2011 - 22:15

    Inge:

    heb je wat aan je naam in het japans in indonesie!
    ik kom er trouwens nu pas achter dat ik je naam steeds verkeerd spel (Sietse ipv Sytse)
    morgen maar even veranderen op het bord.
    mn foon heeft de wasmachine trouwens niet overleefd helaas, mn simkaart gelukkig wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 10284

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: