Dag 1 Het vertrek - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu Dag 1 Het vertrek - Reisverslag uit Bandungrejo, Indonesië van Sytse - WaarBenJij.nu

Dag 1 Het vertrek

Door: SyBerk

Blijf op de hoogte en volg Sytse

22 September 2011 | Indonesië, Bandungrejo

Dag 1 het vertrek
Eindelijk is het zover. Ik ben onderweg, Na maandag de halve ochtend nog achter de computer zitten DTP'en. S’middags het huis opruimen en de was wegwerken voor de oppas voor het huis en Domino. S’avonds de koffer goed en de rugzak goed ingepakt en gecheckt of ik alles echt klaar heb staan.

De rest van de avond en de nacht onrustig zitten wachten om te kunnen vertrekken. Beetje Tv kijken en achter de computer omhangen tot het tijd wordt om te ontbijten de deur uit te gaan. Ik heb al met al maar een paar uurtjes in me stoel liggen slapen. Om 04:15 uur houd ik het niet meer uit en loop naar het station toe. Onderweg was het wat drukker dan ik verwacht had. Op de Grote markt werd de eerste kraam neergezet en op de Vismarkt stonden al meerdere Kramen klaar.

Na het kaartje kopen heb ik in de trein 2 X een 4zitshoek geconflicteerd. Mijn koffer op de grond tussen de banken in en ik zelf aan de andere kant zitten. In Hoogeveen stapt een reisgenoot in de trein. Samen gezellig kletsend zijn we snel op Schiphol. Na Zwolle onze koffers toch maar onder de banken gezet. Het is behoorlijk druk in de trein. Met een kleine vertraging komen we aan op Schiphol. Al snel hebben we de FOX balie gevonden en zitten onze labels aan de koffers. Daarna de incheckbalie van Maleisië Airways opgezocht. Hier stonden al 4 mensen te wachten. We zijn er maar achter gaan staan. Om 08:45 uur konden we inchecken en gingen de 4 voor ons naar de First Class balie en kon ik als eerste inchecken. Na het inchecken hadden we onze handen vrij en gingen we bij de balie van Maleisië Airways staan om de rest van de binnendruppelende reisgenoten te begroeten.

Als de groep nagenoeg compleet is gaan
we door de douane. 1 van groep is al in Indonesië en een ander reist met een andere maatschappij in verband met zijn verlening. Achter de douane een beetje rondgelopen en uiteindelijk maar bij de gate zitten wachten. Om 11:30 uur begint het boarden en met een vertraging van 10 min vertrekken we van de gate. Ik zit op rij 53 stoel A bij het raam. Het op stijgen gaat vlot en soepel. Rond 14:00 uur krijgen we de warme maaltijd al. De keuze was Lamsvlees of lamsvlees. Ik vermoed dat de andere keuze achterin het vliegtuig op gegaan is. De vlucht verloopt verder soepel. Weinig turbulentie. Ik het onderweg de films Jumper en Cars gezien. Verder 4 afleveringen van “the big bang theory”. Verder erg slecht geslapen. Dan was het weer bloedheet en dan weer erg koud. Keurig op tijd landen we op Kuala Lumpur airport. Tijdverschil met Nederland is nu 6 uren later. Daar gaan we met een gratis tram naar de andere hal om de gate op te zoeken. Als we weten waar we moeten zijn gaan we met de tram weer naar het andere gebouw. We hebben 3 uren en in onze vertrekhal is weinig vertier. We bezoeken een stukje ingebouwde jungle in de openlucht. Rond 8 uur gaan we weer naar onze vertrekhal en kunnen we gelijk doorlopen. Het is een korte vlucht van een uurtje. En we krijgen ook hier een warme maaltijd rijst met kleine garnaaltjes.

We landen keurig optijd op Kuala Lumpur.

Groetjes
Sytse

  • 22 September 2011 - 15:54

    Gees:

    nu kun je dan gaan genieten!
    tis dr wel erg warm he! kun je daar een beetje tegen ?
    hier is het een stuk frisser .... 'k heb de kachel aan
    jij de airco denk ik
    nou, tot het volgende verslag !! en ik hoop dat het eten daar lekker is !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Actief sinds 16 Maart 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10279

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 16 Oktober 2014

Samen 18 dagen Maleisië & Borneo

20 September 2011 - 06 Oktober 2011

Mijn eerste reis naar Indonesië

Landen bezocht: